Interaktívny displej s keramickou tabuľou pre V. Základnú školu v Michalovciach
Identifikácia projektu:
Názov projektu: Interaktívny displej s keramickou tabuľou pre V. Základnú školu v Michalovciach
Donori: Nadácia EPH
Schválená dotácia: Nadácia EPH - 5 000 €
Spolufinancovanie mesta: 1 700,32 €

„Tento projekt sa uskutočnil vďaka podpore z Nadácie EPH.“
Ciele a aktivity projektu:
- zámerom projektu je zlepšiť a skvalitniť výučbu na V. Základnej škole, Školská 2, Michalovce
- prostredníctvom modernej techniky zvýšiť kvalitu vzdelávania a zlepšiť kľúčové kompetencie žiakov
- zlepšením podmienok výučby zvýšiť efektivitu a zatraktívniť proces vyučovania tak, aby sa vyučovanie stalo hrou a učenie zábavou
- prostredníctvom interaktívneho vyučovania zvýšiť vedomostnú úroveň žiakov a prostredníctvom intenzívneho zážitku na hodine rozvíjať aj emocionálnu a tvorivú stránku ich osobnosti
- projekt podporí inkluzívne vzdelávanie vzhľadom na integráciu detí so špeciálno – vzdelávacími potrebami, hlavne s poruchami učenia a správania, interaktívny displej bude využívaný aj žiakmi zo znevýhodneného prostredia
Cieľové skupiny:
- žiaci a pedagógovia V. Základnej školy, Školská 2, Michalovce
Realizácia projektu:
Cieľom projektu bolo zlepšiť a skvalitniť výučbu žiakov základnej školy prostredníctvom modernej techniky. Zlepšením podmienok výučby sme zatraktívnili proces vyučovania tak, že vyučovanie sa stáva hrou a učenie zábavou. Cieľom bolo prostredníctvom interaktívneho vyučovania zvýšiť vedomostnú úroveň žiakov a prostredníctvom intenzívneho zážitku na hodine rozvíjať aj emocionálnu a tvorivú stránku ich osobnosti.
Interaktívny displej bude využívaný na rôznych hodinách s využitím rôznych metód výučby. Všestranné využitie nájde pri prezentáciách, výukových programoch, pri interaktívnych hrách, pri preberaní, precvičovaní a opakovaní učiva. Bude výborným nástrojom s veľkým počtom možností využitia aj v mimoškolských aktivitách a vytvorí výborné podmienky pre efektívne online vyučovanie. Interaktívny dotykový displej s keramickou tabuľou prináša žiakom vyššiu a kvalitnejšiu úroveň obrazu a interaktivity, vďaka pokročilejšej zobrazovacej technológii, v porovnaní s interaktívnou tabuľou a projektorom. Žiakov bude možné ľahšie a aktívnejšie zapájať do vyučovania, vytvorí sa im možnosť spoluvytvárať hodinu, podporí sa samostatná práca žiaka a rozdielne učebné štýly. Pre žiaka to bude zábavnejšia a menej stereotypná forma výučby. Interaktívny displej vo vyučovacom procese skvalitní pedagogickú zásadu názornosti, žiak aj učiteľ získa okamžitú spätnú väzbu, zlepšenie nastane aj v dlhšej udržateľnosti pozornosti žiakov na vyučovacej hodine a v zrýchlení dynamiky edukačného procesu.
Interaktívny displej zlepší počítačovú gramotnosť detí, ktorá je pre dnešný život nevyhnutnosťou. Vďaka postupne širšiemu uplatňovaniu inovatívnych metód a foriem výučby sa zlepšia kľúčové kompetencie a výsledky žiakov v národných meraniach dosiahnutých vedomostí.
