Aktivity projektu

INEDU-GOV
Inovative education of public officers
Inovatívne vzdelávanie pracovníkov samosprávy

 Aktivita I.

Získanie a prehĺbenie počítačových zručnosti pracovníkov verejnej správy realizáciou e-learningových a prezenčných školení.
  • Cieľ: Zvýšiť počítačovú gramotnosť a vzdelanosť pracovníkov verejnej správy, pripraviť cieľové skupiny formou prezenčných školení a formou dištančných - e-learningových kurzov na testovanie ECDL.
  • Aktivita umožní frekventantom z radov cieľových skupín získať nové vedomosti a zručnosti IKT formou prezenčných školení, resp. prostredníctvom e-learningových kurzov vybraných modulov.

Aktivita II.

Štandardizácia IKT zručností certifikáciou ECDL, povýšenie IKT vzdelávania na európsku úroveň

  • Cieľ: Získanie medzinárodného certifikátu ECDL resp. ECDL štart ako prostriedku štandardizácie IKT zručností v najpoužívanejších moduloch ECDL
  • Otestovanie a štandardizácia získaných vedomostí a zručností v absolvovaných školeniach, získanie platného certifikátu ECDL ako podmienky práce vo vybraných profesijných odboroch zúčastnených organizácií, posilnenie kvality ďalšieho vzdelávania. .

Aktivita III.

Posilnenie komunikačných zručnosti a zefektívnenie každodennej činnosti zamestnancov v oblasti kontaktu s občanmi a návštevníkmi mesta
  • Cieľ: Získať praktické vedomosti, zručnosti v oblasti komunikácie, zvýšiť odborné a sociálne kompetencie
  • Obsah vzdelávania: 
    - Úvod do problematiky vzťahov k verejnosti a médiám - vzťahy k verejnosti a médiám, funkcie public relations a media relations (PR a MR), význam a metodiky komunikácie. Zásady tvorby stratégií a plánov komunikácie s verejnosťou a médiami.
    - Komunikačné zručnosti, profesionálna asertívna komunikácia – druhy komunikácie, komunikácia v organizácii, identifikácia a analýza bariér, zážitkové tréningové programy (individ. a skupinová práca, simulované cvičenia, interakčné techniky, workshopy,...) zamerané na produkciu asertívneho správania, asertívne postoje a zručnosti 
    - Predchádzanie a riešenie konfliktov – kompromis a konsenzus, taktiky v rozhovoroch
    - Zásady tvorby imidžu, prezentácie, spoločenský protokol, etiketa - možnosti budovania rešpektu, dôveryhodnosti a imidžu, zásady vystupovania na verejnosti, osobný imidž, základy spoločenského protokolu a etikety. Praktické návody, modelové situácie, návody na aplikáciu.

Aktivita IV.

Posilnenie manažérskych schopnosti, vedomosti a zručnosti manažmentu verejnej správy pri vedení ľudí zameraných na poskytovanie služieb občanom

  • Cieľ: Osvojiť si základy efektívneho manažmentu, praktické vedomosti, zručnosti v oblasti vedenia a riadenia ľudí.
  • Obsah vzdelávania: 
    Riadenie a vedenie ľudí, motivácia - štýly vedenia tímu, zadávanie úloh a hodnotenie pracovného výkonu, koučovanie a delegovanie, motivácia spolupracovníkov, osobný rozvoj
    Základy efektívnej komunikácie - komunikácia s verejnosťou a médiami v krízových a konfliktných situáciách
    Riadenie času – Time managment - hodnota vlastného času, zvýšenie osobnej efektivity, určovanie priorít, aktívne plánovanie 
    Stratégia a plánovanie, riadenie zdrojov - formulácia, rozširovanie, transformácia stratégie do plánov a činností, riadenie vlastných zdrojov 
    Zvládanie konfliktných situácií - krízový manažment. Charakteristika a analyzovanie krízových a konfliktných situácií, krízová komunikácia s verejnosťou a médiami. Nácvik krízovej komunikácie a tvorba krízových scenárov. Tvorba krízových tímov a scenárov pre reálne situácie.
    Prezentácia, kampane - príprava, princípy presvedčovania, ciele kampane a reklamy. Kampane v public relations, ich druhy, analýza situácie, najfrekventovanejšie formy kampaní z praxe, príklady neetických postupo

Aktivita V.

Posilnenie a získanie jazykových zručnosti zamestnancov prichádzajúcich do styku s cudzincami, investormi, realizátorov projektov v cudzom jazyku

  • Cieľ: Získať jazykové zručnosti pre vybraných pracovníkov, rozvíjať prehlbovanie a formovanie všetkých štyroch jazykových zručností -čítanie, počúvanie, písomný a ústny prejav.
  • Obsahom aktivity je: kurz všeobecného anglického jazyka a kultúry pre začiatočníkov – 1. stupeň, kurz všeobecného anglického jazyka a kultúry pre začiatočníkov – 2. stupeň, kurz všeobecného anglického jazyka a kultúry pre mierne pokročilých - 1.stupeň, kurz všeobecného anglického jazyka a kultúry pre mierne pokročilých - 2.stupeň, kurz všeobecného anglického jazyka a kultúry pre stredne pokročilých - 1.stupeň

Aktivita VI.

Podpora realizácie procesu neustáleho zdokonaľovanie v rámci politiky kvality ISO 9001:2000

  • Cieľ: Posilniť systém kvality, preškoliť pracovníkov v rámci zdokonaľovania kvality poskytovaných služieb.
  • ISO 9001:2000 je slovenská technická norma, základný normatívny dokument stanovujúci požiadavky uplatňovať moderný systém manažérstva kvality
Logo EEA grants

Podporované grantom z Islandu, Lichtenštajnska a Nórska prostredníctvom Finančného mechanizmu EHP a Nórskeho finančného mechanizmu.

Supported by a grant from Iceland, Liechtenstein and Norway through the EEA Financial Mechanism and Norwegian Financial Mechanism.